Min dag är räddad!

Det är så sjukt. Förra terminen hade vi i uppgift att läsa Werthers (jääävla) lidande, vilket jag tyckte var väldans tråkigt och svårt. Fattar inte vitsen med att läsa böcker på så gammalmodigt språk! Så ja, jag lade ner det projektet. Men sen var det dags för de så kallade läs loggarna... jag skrev ihop dessa efter gissningar och annat flummande, vilket visade sig vara precis vad vår kära lärare ville ha :D YES på henne,VG+ på mej! -Böcker är överskattade.

Något annat som är överskattat är filmer. Det är det ultimata sömnmedlet, inget annat. Men det verkar jag vara ganska ensam om att tycka..? För hur som helst så tvingas vi ALLTID se film efter film på skoltid. Ja dte låter kul, men nej, dte är dte inte. Särkilt inte när det är hamlet, som dessutom drar över på vår lektion i typ en halvtimme(!) ..vilket jag absolut inte hade tid med. Så istället för att sitta o sova (som jag annars brukar), så tänkte jag vara aktiv :) -Jag började göra historia-instuderingsfrågorna, vilket jag tyckte var väldigt smart. Det tyckte dock inte min lärare, så jag fick en sååå himla trevig kommentar: Jag trodde ni var mogna nog att ta eget ansvar.

Förlåt för att jag är 17år och tycker hamlet är tråkig och hellre vill studera historia än att sitta och sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0