När helvetet fryser till is

Krig bröt ut i Studentkommittén idag. Jag fick kicken, sen fick jag tillbaka min plats igen. Känner mig kränkt, mobbad och sårad.

Hela kriget bygger (som alltid) på ett missförstånd. Men då jag aldrig fick fram missförståndet, vill jag ventilera det här, för jag tror jag spricker annars.

Det stora hela:
- I fredags säger Sofia att vi skulle sälja T-baren biljetterna.
- Under helgen ringer hon dock och säger att den gamla studentkommittén sagt att de ska sälja biljetterna själva, alltså slapp vi försäljningen som skulle varit idag.
- Jag planerade därmed in andra planer för dagen: Stranden med Emma.

- Måndag morgon (när jag står redo för stranden), förklarar Sara att dte visstdå var vårt ansvar att sälja biljetterna (därav missförståndet!!!!)
- Jag försöker då lösa detta på bästa sätt:

- Ringer Sofia och Joanna, som är i skolan, och ber dem sälja biljetterna.
- Vidare får jag förklarat att Sofia och Joanna måste bytas av, då de inte vill stå där hela dagen och sälja (förståeligt).
- Jag smsar då Radell och Hedda, och det bestäms att de ska byta av dem.
- Okej, allting löst tänker jag, och uträttar mina planer för dagen: stranden.

- Väl på stranden blir jag telefon trackasserad om att även jag måste komma till skolan och sälja biljetter.
- Jag erbjuder mig då att byta av Radell vid kl 3.

- Jag får då samtal från Sara, där hon förklarar för mig att det inte behövs, eftersom de har "disskuterat i båda kommittérna att jag ska bli kickad från kommittén, eftersom jag inte passar in där."
- Jag blir helt chockad och ber om en anledning, då jag känner mig jävligt förnedrad av vetskapen att de suttit och haft ett hej-vi-hatar-babba-möte bakom min rygg.
- Svaret jag får är att jag inte passar in och att alla är överrens om detta.

Mobbing + kränkning + förnedring = en död Babba.

- Senare under dagen får jag samtal från Sara igen: jag får tillbaka min position.

Fyfan vilket krig!
Imorgon är det karnevalen, "och då vill vi inte se några sura miner" / Sara.
-Smile like you mean it.


Förutom detta krig har det varit en underbar dag, som jag dock inte orkar ventilera nu.
So long<3

Kommentarer
Postat av: Helle

fy faaaaan, du som är bäst i hela kommitten :S och mest aktiv har du dessutom varit, med bdbn, skattjakten och allt annat!

2008-06-02 @ 23:23:00
URL: http://helenawinnberg.blogg.se
Postat av: Nina

Vad haru för msn, adda min [email protected] , fast du är ju inloggad på min?

2008-06-03 @ 00:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0