DET BRINNER!!!!

Lillevännar satte Johns lägenhet i lågor!

Idag efter skolan var jag med Lillevän. Vi åt toast och spelade tekken5. Kort därefter blev vi sugna på te, dock resulterade detta i en katastrof och Johns lägenhet brann nästan ner.

Klantig som jag tydligen är, råkade jag sätta på fel platta på spisen. Jag satt igång plattan där Klant-John ställt en plastburk.

Plötsligt känner jag och Sophie en konstig lukt och tänker "Juste, tevattnet!", vi pausar därmed vår fight i tekken 5. När jag stiger in i köket möts jag till min förvåning av värdelns brand! Lågan är hög och plastburken inte längre synlig. Lägenheten är fylld av rök och spisen full med smält plast i lågor. Jag grips av panik likt The sims gubbarna gör vid bränder.

Jag: HERRE GUD!! AAAAAGH!! SOPHIE, DET BRINNER!!!!!!!!
Sophie: NEEEJ! VAD GÖR MAN? HAR NI BRANDSLÄCKARE? VAD FAAAN GÖR MAN? GAAAAAAH!!

-Helt sjukt hur man i sån situation blir helt hjärndöd och verkligen inte KAN tänka! Men till sist lyckades vi kväva elden med blöta handdukar, thank god.

..Dock fick vi skrubba hela köket, då hela väggen blev täckt av svart rök-beläggning och spisplattan förstörd av den smälta plastburken.. Fyfan för eld!



Värst av allt är att brandlarmet inte gick(!), det känns ju betryggande.. not!

Kommentarer
Postat av: Helle

HAHAHAHHAHAHAHAHA alltså shit! inte kul egentligen men GAAAD xD

2008-10-16 @ 20:50:36
URL: http://helenawinnberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0