Sluta gnäll

På tal om ingenting vill jag ventilera följande:

Någon fjantig "ångerfull etta" har skickat in en väldigt irriterande insändare till Kristianstadbladet, där han/hon kritiserar mitt älskade Söderport(!).

Argumenten för att man inte ska välja Söderport är tydligen att:

- Hans/hennes schema har för mkt raster
- Skolmaten är äcklig
- Han/hon är missnöjd med flertalet lärare

1. Klart man har rast när man går i ettan och läser typ.. 3 kurser?!
2. Smaken vad gäller maten är ju som baken! Den har dessutom blivit mycket bättre. Förövrigt finns det alltid alternativ -sallad, fil, vegetariskt etc..
3. Även vad gäller lärarna är smaken som baken. Den som jag uppfattar som bra lärare, kanske inte grannen gör. Dessutom kan man alltid be SYO-konsulenten om att få läsa en viss kurs med någon annan klass (eller också prata med läraren själv om förbättringar).



Jag tycker ettorna ska sluta gnälla, Söderport är kalasbra!
(Se bara så bra jag lyckats, höhöhö skämt åt sidan...)

Natti! /B.

Kommentarer
Postat av: jessy

sv: ja ska bli skitkul:) som telefonförsäljare !

2009-01-28 @ 16:17:46
URL: http://chessdo.blogg.se/
Postat av: Anonym

denna artiklen är klockren faktiskt! hade inte kunnat skriva den bättre själv! tycker du ska ta och öppna ögonen! :D

2009-01-28 @ 16:34:35
Postat av: babba

Svar till Anonym: Ja, smaken är väl som baken :P, tycker själv att jag har öppnat upp ögonen väldigt mycket och insett att söderport faktiskt är sjukt bra, iaf för mig!



Men sen är ju ambitionerna klart olika, vissa värdesätter kanske schemat högre än utbildningen i sig?



2009-01-28 @ 20:10:37
URL: http://babybabbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0