Lång söndag

God morgon!

Först vill jag klaga på äckel-skånetrafiken:
Igår var tanken att ta ETT tåg till Malmö, vars restid är ca 1 timme. Så blev inte fallet. Resan dit tog 3 timmar(!) och jag fick byta till både buss och pågatåg - lagom irriterande.

Vidare ledde detta till en mycket kortare visit i Malmö, närmare bestämt typ 2 sketna timmar. Detta för att hinna komma hem i tid - vilket jag inte gjorde. Resan hem tog nästan 4 timmar (!) då jag förutom buss och pågatåg fick åka inom Perstorp en sväng, pga att tåget som stod markerat "Kristianstad" var FELMARKERAT(!) (och skulle mot Helsingborg) - KILL ME!!!!!! Varför just JAG?!



Annars var det en mysig söndag:
Frukostbuffé på fantasi. Vi har nu konstaterat att Kim & Nicke varken är bra på att fika eller äta frukost. Kebab är mer deras specialité ;).

På kvällen var jag som sagt och hälsade på Helle i Malmö. Vi intog julkänslan samt åt Nachos med kyckling och guacamole. Gott gott och mys mys!


På kvällen (läs natten) när jag kom hem passade jag & John på att julpynta lägenheten för att fira första advent åtminstone lite. Det blev jättefint:

(Klicka för förstoring).
Jag älskar Luciatåget i fönstret, så sött! Från Ateljélyktan.
(Klicka för förstoring).
Jultomtarna är så söta! Från Alessi. Kökshandduken är från Sidepocket ;)

Nu ska jag fortsätta tvätta!
/B.

Kommentarer
Postat av: alec

haha mm Kim frågade hur man fikade när vi fikade :P

2009-11-30 @ 12:19:49
Postat av: Elins

sv: Ellerhur, den här snygga tröjja kommer ifrån chicy.se, ett riktigt kap om du frågar mig:) GUD vilka fina modellbilder, du är så söt!

2009-11-30 @ 15:12:51
URL: http://elinfashion.bubbleroom.se
Postat av: Babba

Svar till Alec:

hahah ja, o så tar de varsin öl till "fika". Men Nicke snappade upp att man tydligen sitter med mobilen bredvid sig när man fikar ;) haha!



Svar till Elins:

Ah okej, får nog checka den hemsidan då :). Tack så mycket!



/B.

2009-11-30 @ 16:30:34
URL: http://babybabbs.blogg.se/
Postat av: Angelica

hahaha, sidepocket de gillar vi ;)

2009-11-30 @ 19:35:11
URL: http://angelicamua.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0