Grönsakssoppa är underskattat

God kväll!

Vet ni? Idag har allting varit mycket bättre. Febern har gått ner och aptiten kommit tillbaka - yes! Dessutom har jag blivit gästad av inga mindre än: Danni, Alec & Lillevän.
..De har legat och myst här hos mig med tända ljus och skvaller ^^.

Själv höll jag till i köket ;). Dagens kvällsmat: Klar grönsakssoppa!
- Så himla gott, enkelt och dessutom nyttigt!

Recept i korta drag:
Skala & tärna grönsaker efter smak och säsong (i detta fall: Zuchini, lök, morrötter, potatis, persilja och basilika). Koka upp i lagom mängd vatten med buljong. Ca en buljongtärning per liter vatten ;). Klart!

Till efterrätt blev det kladdkaka :D

Nu ska jag se Johan Falk film. Imorgon blir det back to work. Skönt!

So long!
/B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0