Hoya Lens Sweden AB Affärsskola

God morgon!

Igår hade jag & Matilda en lång dag i Malmö, fullspäckad med information om försäljning. Riktigt roligt! Det var Sälj & Marknadsförar högskolan, som är en del av Mercuri International, som höll i utbildningen "Att se kunden ur ett säljande perspektiv" med inriktning på optik branschen.

Mycket lärorik dag!

Dessutom fick vi pärmar innehållandes massa informations häften för vidare läsning. Jag börjar mer och mer känna att det är inom sälj och marknadsförings området jag vill vidareutbilda mig i. Så kul!

Något som förövrigt var mycket intressant, som jag skulle vilja läsa mer om i framtiden, är Transaktions Analys. TA är en kommunaktionsmodell som är till för att analysera mänskliga kommunikationer. Varför fungerar vi bättre med vissa och sämre med andra människor? Samt hur man med hjälp av denna analys kan förbättra sitt sätt att fungera. Hur intressant som helst, eller hur?!

Nu ska jag hem till mamma för frukost, sen träning!

/B.

Kommentarer
Postat av: antonio canales

Hola Barbara que interesante curso, el que realizaste en Malmö,gracias por lo de gulle. Las fotos que nos sacaste en la cosina salieron super buenas.Kerstin te manda mucho saludos al igual que yo. Besitos y saludos a Jhon.

2009-10-08 @ 18:43:27
Postat av: rebecca

Hej babba! Du, jag har redan börjat fundera på balklänning, jag vet, tidigt menmen. Vet redan nästan i princip hur jag vill att den ska se ut, grekisk gudinna stil. Men riktigt svårt att hitta. Men så mindes jag att jag hade sett dig ha något liknande på din bal, vart köpte du den? Kram

2009-10-08 @ 20:19:17
Postat av: babba

Svar till Rebecka:

Det låter som en god idé att börja redan nu, det gjord ejag också! Jag hade samma problem som dig, jag hittade ingen. Så jag sydde upp av en bekant, som jag visste hade sytt sin egen. Hon var egentligen ingen sömmerska, men mycket begåvad och delade samma smak som mig vad gällde klämningens utseende :).



/B.

2009-10-09 @ 22:40:14
URL: http://babybabbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0