Del 1: Eurotrip'09

Här följer då en resumé över min tågluff!
(Klicka för att förstora samtliga bilder).

Resekompisar:
Alexandra Eckard (aka. Alec)
Alexander Nilsson (aka. Alltr3)

Berlin!
Berlin var najs, dock kändes det lite för nära hemlandet så utomlands känslan fanns inte. Man kunde dricka vattnet, man förstod nästan vad dem sade - inga exotiska upplevelser med andra ord ;).
En del av Berlinmuren:
Nästa stopp blev:

Wien!
Wien var mycket vackert. Underbar arkitektur, vackra kyrkor, massa Mozart-inspirerade saker och Donau <3. Dessutom: god schnitzel!
Dessvärre bodde vi på ett creepy Hostel i Wien (med en fjärde okänd person i rummet!!!!!), så efter en natt kände vi oss klara med Wien! Next:

Budapest!
Budapest tog oss med storm. Vilken stad! Billigt, varmt, mysigt och galet vackert. Här gjorde vi oss hemmastadda och stannade flera nätter :).
Höjdpunkterna var det fina badet vi besökte med ungersk varm källa och pool med vågor + utekvällen med Australienarna, härligt folk!
Men till slut blev det dags att ta adjö av Budapest och ta tåget mot:

Prag!
Ytterligare en galet vacker stad! (Ja, man börjar undra varför man överhuvudtaget bor i Sverige?!). Gamla stan var bland det finaste jag sett. Dessutom stötte vi på Australien-gänget igen och det blev en utgång i repris!
Efter Prag begav vi oss med nattåg till...

Venedig!
Venedig var extraordinärt och otroligt mysigt! Det präglades av smågator, mysiga caféer och såklart massvis med båtar! Dock är det ingen stad jag skulle vilja spendera någon längre semester på, utan vi var nöjda redan efter vårt dagsbesök.

Så efter en heldag i Venedig åkte vi vidare till:

Milano!
Milano var stort men ändå charmigt. Välklädda människor på otroligt fina cyklar eller vespor fyllde gatorna. Dessutom hade de flesta bra koll på glasögon trenderna ;). Milano bjöd helt enkelt på många shoppingcentrar och lyxiga affärer, samt panini och vacker kyrka (som jag och Alec dock inte fick gå in i pga våra lättklädda outfits xD).
>


Detta är 5 av de 10 städerna vi besökte, andra halvan får komma vid ett senare tillfälle. Så länge bjuder jag på resans bästa bilder:

- Härliga sovargänget ;)


So long! /B.


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh du är ju världens sötaste men rackarns va smala ben du har :( ät på dig lite kommer du va sveriges sötaste brud

2009-09-25 @ 07:34:57
Postat av: babba

svar till anonym:

typ, tack? hah, dessvärre äter jag redan som en häst så jag får leva med smala ben and I dont care :).



/B

2009-09-25 @ 07:59:55
URL: http://babybabbs.blogg.se/
Postat av: anonym

Hej Babba! Jag vet att du är smal i dej själv och äter mycket. Jag har haft anorexi i snart 6 år men är nästan frisk nu. Skulle du kunna ge mig några tips på hur jag kan få ett normalt förhållande till mat, snälla, det kanske kan få mig att kämpa sista biten nu. Vad väger du och hur lång är du? Och äter du på nåt speciellt sätt? Du är super! /anonym

2009-09-25 @ 13:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0