VASUMA INC

Eftersom det förekommit önskemål om att jag ska tipsa om glasögonbågar, så tillägnar jag här ett inlägg åt VASUMA inc, som gör riktigt coola ungdomsbågar.




1. EGGEATER:




Detta är en av deras bestsellers! Den är grymt snygg, plus att den har riktigt bra passform, till skillnad från många andra piloter som kan vara väldigt droppformade och "ledsna" i sin form. Just nu finns den i svart och silver, men skall så smånigom även göras i gun metal och ljusare guld. (vi har den i vår butik i Krstd)


2. WHIPTAIL


En retromodell i rockigare stuk. Personligen älskar jag färgkombinationen, med den bruna trä-liknande insidan mot det svarta. Finns i fler färger. (Finns i vår butik i Krstd)


3. DIAMONDBACK

Fräck oversize-båge, som dock kräver ett lite större ansikte med en viss höjd på näsan (så att den inte hänger ner på kinderna). Riktig snygg i färgen - inte lika hårt som en helsvart båge. Stort plus för de tunna skalmarna. Snyggt snyggt!


4. RATTLESNAKE


Finns det något snyggare än sköldpadsbrunt och guld i kombination?! Grymt snygg infästning på skalmarna. Finns även som solglasögon (vi har den i butiken i Krstd).

Kommentarer
Postat av: E

JÄTTEFINA! Tack snälla du! :) Synd bara att dem bara verkar finnas i sthlm, bor nämligen i götet..

2010-08-08 @ 18:30:56
Postat av: Babba

Svar till E:

Nejdå, de finns till och med i min lilla hemstad Kristianstad på Schmidts optik (där jag jobbar). Så de finns säkert i Götet också, kolla hos privata optiker (dvs inte synsam/synoptik etc.. de har oftast inga "specialiteter")



/B.

2010-08-08 @ 21:16:26
URL: http://babybabbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0