En fråga...

Anonym om Mysmorgon:
var får du alla dina pengar ifrån? du har väl csn eftersom du pluggar? det är ju otroligt lite i en stad som stockholm, särskilt när man ska betala boende, räkningar och mat. även om man är två blir det ju sjukt dyrt. och du jobbar ju väldigt sällan. hur får du/ni pengar?

Svar:

Jag tar CSN-lån, vilket mycket riktigt inte är speciellt mycket i denna dyra stad. Hyrorna är höga, maten är dyr, SL-kort, dyra elräkningar, försäkring etc...

Men, jag råkar vara en arbetsnarkoman som tycker det är otroligt kul att jobba! Jag har därför två jobb vid sidan om mina heltidsstudier. Jag passar barn en gång i veckan OCH jobbar på Bågar & Glas 2-3 dagar i veckan. Jag är tacksam över att jag har mina extrajobb, för jag är verkligen sämst på att leva efter student-budget. Jag har aldrig levt på så lite pengar, eftersom jag sedan 14 års ålder jobbat vid sidan om skolan.


Min plugg-teori är att man bör engagera sig i saker utanför plugget, som man tycker är kul (i mitt fall jobb och träning). Har man för mkt dö-tid är risken att man blir en soffpotatis som skjuter allt plugg framför sig: "jag kan ju göra det imorgon...". Om man däremot har begränsat med pluggtid, tar man verkligen vara på den tid man har och är effektiv. Kvalitet framför kvantitet, helt enkelt!

/B

Kommentarer
Postat av: Sophia

2010-12-15 @ 13:29:44
Postat av: Anonym

Du borde gå med i studentkåren så får du nått att pyssla med!!:)

2010-12-15 @ 13:30:46
Postat av: lovisa

fin du är:)

2010-12-15 @ 13:39:00
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: babba

Sv till Sophia:

Haha, jag är sjukt sugen men orolig över att jag inte kommer att kunna hinna göra det på det sättet jag hade önskat eftersom jag jobbar så mkt... men, kanske kanske kanske :)



/B

2010-12-15 @ 13:46:03
URL: http://babybabbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0