Lärorik dag i storstaden

God morgon, gott folk!

Då vart jag hemma och utvilad från Stockholmstrippen, som var mycket lärorik:

- Jag har bestämt mig för vad jag vill plugga.
- Jag har fått mycket bra studievägledning om hur jag kan komplettera mitt program för att uppnå än fler meriter ute i arbetslivet sen.
- Dessutom förklarade studievägledaren för mig hur jag kan söka in, till egentligen exakt samma utbildning, men på olika sätt för att öka chansen att bli antagen.
- Slutligen har jag även kollat upp extrajobbs möjligheter (för ska jag bo i Stockholm, vill jag gärna ha råd att åtminstone våga TITTA på allt shoppingutbud/caféer mm xD). På tal om jobb, det löser sig nog bra där uppe!

Slutsats:
Stockholm är en stad för mig, trots att jag är van vid cykelavstånd till allt. Det känns som om där finns betydligt fler möjligheter att skaffa bra kontakter för ett bra jobb i framtiden. Hur mysig studentstad lund än verkar vara, så känner jag inte att jag har mer att hämta där en själva utbildningen. Stockholm är en fin stad!

...Nackdelar:
Att det är så jävla dyrt. Bostäder kostar skjortan, en lunch ute kostar skjortan, transport kostar skjortan mm. Men förhoppningsvis köper vi en bostadsrätt centralt! Annars är det ett stort minus att staden är just SÅ stor. Folk bor ju flera mil i från varandra = svårt att kryta nära vänner. JAG SOM ÄR SÄLLSKAPSSJUK(!).

Förövrigt fick jag med mig en fin kjol hem:
So long!

Kommentarer
Postat av: KAJSA

Gillar din header riktigt mycke :) Så vacker.

2010-03-10 @ 11:54:04
URL: http://kajsaengels.blogg.se/
Postat av: Maja

Får man fråga vad du har tänkt plugga förnånting? :)

2010-03-12 @ 17:01:24
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Amy

Babba, jag blir sa nyfiken. Vad ska du plugga? STHLM later javligt bra. Dit ska jag ocksa

2010-03-12 @ 23:39:45
URL: http://amydee.blogg.se/
Postat av: Jess

Åh så himla fin kjol! :)

2010-03-16 @ 13:17:29
URL: http://jessicasandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0