Boktips, läs den!

Då var ytterligare en bok utläst...


"14 år till salu", skriven av Caroline Engvall


Otroligt gripande och bra bok! Den handlar om Tessan som blir våldtagen av en lite äldre kille som hon känner till. Hon tappar därefter totalt respekten för sin kropp, lägger skulden på sig själv, och hamnar så snart i en destruktiv prostitution. Att boken dessutom bygger på en sann historia och innehåller massvis med kursiverade texter och dikter som är skrivna av den "riktiga" Tessan, gör den än mer gripande. Här följer en av dikterna:

"Torkar mina tårar och
trycker ner händerna som
fastnat i halsen


tiden läker
inte alla sår
jag insåg det
för länge sen


det lättar men
minnen och
mardrömmar
går inte att sudda ut


en lukt
en sak
ett ord
är allt som behövs
för att kastas tillbaka


till det man helst vill glömma"



- Imorgon bär det av till Biblioteket igen för en ny bok. Tips?

Kommentarer
Postat av: Anonym

linas kvällsbok 2. hihihihi. Den är faktiskt bättre än ettan (;P)

2010-05-16 @ 19:31:34
Postat av: jossan

asså det var jag då som gav boktipset :) och när du har läst den ska du läsa: en annan sorts kärlek. om du är sugen på att böla från start till slut typ

2010-05-16 @ 19:32:53
Postat av: anna

Haruki Murakami är en japansk författare som skriver himla mysiga böcker. En av mina favoriter är Sputnikälskling (bara namnet låter ju fantastiskt). Leta bara efter romaner under bokstaven M så hittar du många av hans böcker.

2010-05-16 @ 22:01:45
Postat av: Angelica

Jag håller nu på o läsa "jag vill inte dö, jag vill bara inte leva" bra so far :)

2010-05-16 @ 22:06:38
Postat av: Anonym



Tyskungen av Camilla Läckberg. Bra . än så länge. . . har dock precis börjat! :)

2010-05-16 @ 22:54:54
URL: http://xoxoamanda.blogg.se/
Postat av: Anonym

USCH ja! kanske bara överkänsliga magar? vem vet . . haha :)

2010-05-17 @ 09:06:30
URL: http://xoxoamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0