Resplan - Italien/Frankrike

Den 11/6-10 tar jag och John vårt pick & pack och drar till Italien!


Rom
Flyget landar i Rom! Vi skall här hämta upp bilen vi hyrt och sedan blir vi här ett dygn. Ett måste på check-listan är att se Spanska trappan & Colosseum.
(klicka för förstoring)


Umbrien
Nästa stopp blir en mysig gård utanför Perugia i Umbrien. Här ska vi gå på vinprovningar, spela golf, cykla iväg på picnic's och bada i poolen som finns på gården!
(klicka för förstoring)


Toscana
Därefter bilar vi vidare till ett charmigt bed & breakfast utanför Florens i Toscana. Även här ska vi testa olika viner (ett måste om man är i Toscana ju!).
(Klicka för förstoring)

Vi ska även köra in till någon större stad någon dag för stadsliv med shopping, samt Pisa för att se Lutande Tornet i Pisa.



San remo
Efter allt bilande stadgar vi oss en vecka i San remo. Här lämnar vi bilen och hoppar på cyklarna istället. Vi bor på ett hotell med egen strand och hamnutsikt. YEY!
(Klicka för förstoring)


Nice
Vi avslutar vår resa med en weekend i Nice. Här har vi hyrt en liten lägenhet med toppenläge! Mitt i smeten, med 5 minuters promenad till stranden :).
(klicka för förstoring)



Jag längtar ihjäl mig! Så från och med den 11/6 kan ni vänta er härliga semesteruppdateringar här på bloggen med fina bilder. De flesta boenden har ju Wifi numera :).


So long!
/B

 


Kommentarer
Postat av: läsare från borås.

hur mycket har ni beräknat att ni ska göra av med på resa och upphälle? :) grym blogg.



Kram

2010-05-22 @ 16:54:53
Postat av: Anonym

GUD VAD AVUNDSJUK JAG E BABBA!!

och jag gillar de gula

PUSS

2010-05-22 @ 19:29:00
URL: http://xoxoamanda.blogg.se/
Postat av: Babba

Svar till läsare från Borås:

Vi har lagt 4500kr på flygresan, 12500kr på boende och 3500kr på hyrbil. Det som tillkommer sen är mat/nöjen och bensin. Där har vi inget beräknat, utan vi tar med vår lön och hoppas på att överleva :) haha!



/B.

2010-05-23 @ 09:50:32
URL: http://Babybabbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0