Nytt ha-begär från Apple

Kollade nyss på Apple's media event och jag är kär. Igen.



Nu bryr jag mig inte längre om en iPad, för nu vill jag ha den nya MacBook Air!



Det är första gången de gör en så liten och lätt dator. Endast 11,6 inch och väger endast 1 kg(!). Dessutom har den en batteritid på 5 timmar. Detta är verkligen det ultimata komplementet till min MacBook - En smidigare variant att ha i handväskan.


Fördelen med den framför iPaden är operativsystemet. iPaden är ju i princip en större iPhone, vilket innebär att jag inte hade kunnat blogga från den eller öppna upp flash-hemsidor. Men det kan man med MacBook Air!

Fördelen med denna framför MacBooken är förstås att den är minde och lättare, men också att den har flash-minne istället för hårddisk, vilket inte innehåller några lösa delar. Den är därför mer stötsäker, vilket ju är viktigt när man ska bära med sig den överallt ;).

MacBook Air är helt enkelt det bästa! Jultomten, please?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0