Frågor & Svar

God kväll!


Här följer ett axplock av kommentarer med frågor om modellande, som jag tänkte besvara så gott jag kan. Dock är jag ju som ni vet ingen top model (haha), så jag vet inte om jag är rätt person att fråga egentligen... Men självklart kan jag svara efter Mina erfarenheter :)!



Hej , kom in på din sida av en slump ser att du är modell. Själv har jah modell drömmar och tror att jag har ganska bra chanser att bli det med . Har längden/kroppen och många säger att jag har utseendet med. Har du några tips hur jag kan gå till väga. Nyss fyllt 20 år.. Tack på förhand

Svar: Vad kul! Jag tycker du ska skicka in några enkla/neutrala bilder till alla agenturer du bara kan komma på! De brukar vilja att man skickar en osminkad ansiktsbild och en helkroppsbild där man ser din kropp (t.ex. bikinibilder från semestern, eller jeans och linne). Försök att hitta någon agentur nära där du bor, för jag vet att Elite Model tackade nej till mig, pga att jag bodde i skåne - det var för långt från dem, vilket inte är bra om man är ny modell för då får man till en början göra många "testfotograferingar" som oftast äger rum där agenturen befinner sig. Ett annat tips är att söka till modelltävlingar, det var så jag kom med i Sweden Models (via Nova Lunds modelltävling).


hej det är så att jag har tänkt att söka till modell, men är inte säker hur måste man vara för att va modell ? kan man tacka ; näe, om ngn sån modellfotofraf ringer & undrar om man kan bli fotgraferad typ nästan naken ? berätta lite är du snäll (: .

Svar: Du ska aldrig göra något du inte känner dig bekväm med! Bilderna är alltid fotografens ägodel, så ställ inte upp på något som inte känns bra för att du känner att du "måste" - du måste ingenting :). Personligen är jag väldigt reserverad och skulle ha väldigt svårt för att göra något för lättklätt.


hej, jag gillar verkligen dina bilder och undrar om du kan hjälpa mig ?
jag behöver tips om hur man ska göra för att komma med i en argentur, för jag har skickat in till flera olika men får ingenting.

Svar: Man kan ju frilansa som modell utan agentur, men det vet jag inte om jag hade rekommenderat. Det finns ju många oseriösa inom branschen, vilket kan vara svårt att veta om som ensam ny modell... Annars är det bara till att testa med nya bilder, flera gånger om! Får du inte svar kan det bero på följande:
1. Det kan vara så att ditt utseende inte "ligger i tiden" just nu, men kanske blir "modernt" igen om ett halvår. Just nu är det inga vidare tider för mitt utseende t.ex., eftersom det som efterfrågas just nu är mest bleka, rödhåriga, fräkniga etc...
2. Agenturen i fråga kanske redan har "fullt" av de i din "kategori", med ge inte upp för det - sök vidare :). Det finns ju så många agenturer!

Lycka till!
/B


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0