Egoboost - en riktig komedi!

God kväll!

Jag sitter här och läser Blondinbellas bok "Egoboost" - vilken härlig tjej hon är! Likaväl som den är nyttig och bra är den också otroligt rolig. Jag älskar den humoristiska, lätt ironiska skrivtekniken - med glimten i ögat, helt enkelt! Måste dela med mig av ett urdrag som fick mig att skratta högt:



"Är du en dramaqueen? Låtsas du som om ditt förhållande är som taget ur en high school-serie? Eller en Hollywoodfilm? Bara för att man bråkar behöver man inte springa ut på gatan i strumplästen och tycka synd om sig själv och hoppas på regn så att mascaran ska börja rinna. För i verkligheten följer inte killen efter (jag har provat ett antal gånger och i nästan samtliga fall får man stå där utan skor och se dum ut)."
(Ur Egoboost, Isabella Löwengrip s.57)

- Här snackar vi självdistans på hög nivå. Love it!

/B

Kommentarer
Postat av: Anonym

Blondinbella har verkligen växt! Och hennes bok är riktigt bra :)

2010-09-12 @ 21:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0