Helvetesmorgon

Fyfan för denna dag so far...

Jag sov sjukt dåligt pga Johns gamla telefon som har massa jävla ALARM igång som ringt heeeela morgonen, varav jag missade min körlektion imorse(!).

Nästa projekt var jobbet. Jag gjorde min i ordning, åt min frukost och cyklar sedan iväg till bussen. Så sent som igår tog jag Åhusbussen utanför resecentrum (pga arbetet efter olyckan), så även denna morgon ställer jag mig där och väntar. Inser till min besvikelse att bussen med avgång 9.17 måste ha kört för tidigt. Samtidigt inser jag att jag glömt min lunch - som jag stått och lagat inatt (!!!) eftersom jag inte har råd att äta ute denna månad. P-A-N-I-K-!

Lösning: Ta nästa buss, hinna precis i tid till jobbet och hämta posten på min lunch istället. Så jag står kvar och väntar. och väntar. och väntar... Ingen buss i sikte. Varför? Jo, för att plötsligt har 551:an börjat gå på sin ordinarie busshållplats igen(!!!!!). Jag springer dit, men då är klockan förstås redan to late.

Lösning nr 2: Ta ytterligare nästa buss som går 10.02 (Observera att jag skall öppna butiken kl 10 egentligen...). Jag ber därför John ta med min lunch, när han ändå går till jobbet. Vad händer? Jo, Kant-John tar förstås fel lunch. Han tar en liten skål från kylen med en pytteliten klick gröt som blivit över (dessutom tar han ingen kasse, så han tycker att jag ska bära på en skål gröt i handen hela vägen till åhus). Don't think so!


Lösning nr 3: Skita i Johns felaktiga lunch (får köpa något på Maxi med ICA.-koret), ta bussen 10.02 (får öppna butiken galet sent och ta posten på min lunch).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0