Smuts att rekommendera

God dag!

Det är en lugn dag på jobbet idag. Kanske inte så konstigt med tanke på det motbjudande vädret. Hade jag varit leldig idag hade jag minsann inte heller ränt på stan, jag hade legat hemma i myskläder och läst eller kollat på TV. Precis vad jag ska göra ikväll - Ha en riktig HEMMAKVÄLL :)!

På tal om läsning, så läste jag just ut min bok:


Smuts, skriven av Katatina Wennstam. Gud vad bra den var! Som jag tidigare nämt handlar den om trafficking. Dock med målet att redogöra svenska mäns välvilja att köpa andra kvinnors kroppar, i detta fall män med juridiska positioner. Katarina vill med denna bok belysa frågan om rättsväsendets syn på prostitution. Hur skall man kunna lita på en domares beslut i en bordellhärva om han själv är en torsk, som tycker det är okej att köpa andra kvinnors kroppar eftersom de "ju bara är horor och får ju betalt för det"? Riktigt bra och lärorik bok, som verkligen tar upp problematiken med prostitution och våra lagar. Rekommenderas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0