Min utbildning

Anonym om The Office:
kan du inte berätta lite om utbildningen du går? har förstått att det är sälj och marknadshögskolan, var det svåra test man fick göra när man ansökte? är väl matte och engelska?


Jag får ofta frågor om min utbildning, så tänkte slänga in ett litet svar nu.

Utbildningen jag går heter "International sales and marketing". Det är en YH-utbildning som varvat akademiska kurser från Handelshögskolan i Umeå med handplockade föreläsare från näringslivet. En tredjedel av utbildningen är vi ute på praktik, vilka är uppdelade i två längre perioder. Den första praktikperioden är på 11 veckor och den sista löper under hela sista terminen och man gör därmed sitt examensarbete på praktikplatsen.

Testerna man gjorde tyckte inte jag var speciellt svåra, åtminstone inte matte-testet. Det var mest procent och enkla ekvationer som dök upp. Engelskan har jag för mig var lite knepigare, det kom många "business"-relaterade ord man skulle översätta - vilket jag inte hade så bra koll på. När lärde man sig sånt i skolan, liksom? Aldrig. haha!

Hoppas det gav svar på dina frågor :).

/B

Kommentarer
Postat av: Johanna

Sökte sälj & marknadshögskolan på google och kom till din blogg. Känner att jag har koll på det mesta. Men tänkte höra om du trivs bra med skolan i sig och tycker det är ett bra val ?



Hur ser en vanlig vecka i skolan ut ? Hur mycket föreläsningstid är det ungefär !?

2011-07-04 @ 15:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0