RENT

Hallå gott folk!

Idag var planen att åka minibuss till vångabacken ett gäng, med scones & varmchoklad såklart... Men? Jo, folk bangade ur imorse (!) när jag precis skulle lägga in sconesen i ugnen och påbörja min varma choklad, suck. Så plöstligt stod vi där, med en halvfull minibuss, vilket skulle bli dubbelt så dyrt för oss  - så hela äventyret fick läggas ner :(.

Förövrigt går tiden läskigt snabbt. Plötsligt är sportlovet förbi och plötsligt har jag 8 månader med J! 

Nej, nu ska jag skriva ihop ett tal som skall hållas i aulan imorgon. Tal är rätt jobbiga, det är jobbigt att skriva dem, men roligt att hålla dem. It makes no sense!




JUSTE! 
Måste ju informera om gårdagens RENT föreställning på teatern. Den var tämligen bra, dock slår den varken I hetaste laget eller The Producers. RENT var mer utav en romantisk drama, medan The producers och I hetaste laget vart mer humoristiska... och ja, jag gillar ju humor, så jag tror det var just det jag saknade - humor. 

Kort och gott var RENT bra, men lite för mycket svensk balladmusik för min smak. Dock stor eloge för att de spelade all musik live, med band och allt! Även stor eloge till transvestiten "Angel" som stod för de bästa scenerna :D.

Nu blir det scones, adjö! /B.

Kommentarer
Postat av: natalie

Ohyeah för IHL :)

2009-02-22 @ 15:33:02
URL: http://chamli.blogg.se/
Postat av: babba

Svar till Natalie: Ellerhur, den var så jääävla bäst :D och du var jätte duktig :).

2009-02-22 @ 15:38:05
URL: http://babybabbs.blogg.se/
Postat av: Oliver

I Hetaste Laget kickade! Kul att du gillade den! (blev med ens påmind om att du såg den med Helle och annat kul folk!) Måste dock påpeka att "svensk balladmusik" är lite fel uttryck iom att all musik är skriven av en amerikan som, såvitt jag vet, inte har några svenska rötter ;) ABBA-influenser kanske?

2009-03-02 @ 17:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0