Läsarfråga

Läsarfråga:

Hej Babba! Tänkte bara fråga om dina planer inför framtiden, vet du vad du vill läsa vidare till? Eller ska du satsa på modellandet?
Ang kostvanor och vikt. Äter du bara 3 mål om dagen eller stoppar du in nåt mellis? Är du nöjd med din vikt eller vill du gå upp/ner? Du mår vål bra o så, ditt BMI är liksom väldigt lågt (typ 16,8 o normalvikt är minst 19) o jag har hört att man inte kan få mens o så om man har BMI under 18. Hoppas du mår bra o tack för en superbra blogg. Du är grym!

Svar:
Just nu har jag "paus" från skolan för att tänka igenom vad jag vill bli. Tanken är att jag skall börja plugga nästa år. Om det blir i Sverige eller utomlands får tiden avgöra. Men plugga vidare ska jag absolut göra, längtar! Som det ser ut nu blir det nog något inom marknadsföring. Dock tycker jag verkligen att allt är roligt: politik, design, ekonomi mm. så jag står inför ett svårt val :/. Några förslag på bra utbildningar? :)

Över till kostvanor! Jag äter i huvudsak ordentliga 3 mål om dagen. Eftersom jag under denna tid befinner mig på jobbet så blir det svårt med mellanmål. Men självklart äter jag någon frukt/knäckebröd framåt eftermiddagen (och ibland choklad :P). Faktiskt är jag rätt så nöjd med min vikt idag. Jag har varit så otroligt mycket smalare tidigare, så jag är glad/nöjd över att ha gått upp till den vikt jag har idag. Vad gäller BMI så är jag väl medveten över att mitt ligger långt under medel. Detta är dock inget som någonsin oroat mig, då jag verkligen mår bra och är hur pigg och aktiv som helst! Vidare har inte heller skolsköterskan oroat sig över detta, eftersom jag under hela mina barndom följt min egen kurva vilket ju i grund och botten är det viktigaste då vi alla har olika benstommar, inte sant?

Vidare vill jag en gång för alla klargöra att jag aldrig lidit av några ätstörningar eller näringsbrist, utan är naturligt smal och har mycket bra relation till mat.

/B.

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker det ärligt talat att din vikt och ditt bmi, är din ensak. Så länge du trivs, vilket du verkar göra, så förstår jag inte varför vissa människor inte kan acceptera det. Du ska inte behöva "försvara" dig för att vissa är så jäkla nyfikna och avundsjuka. Btw, roligt att du bloggar oftare :)

2009-09-30 @ 17:13:01
Postat av: babba



Svar till Erika:

Ja, precis. Dock "förklarar" jag hellre än att låta folk tro att man på allvar måste lida av någon sjukdom/må dåligt för att man är smal. Vi är alla olika, så enkelt är det!

Hah, vad bra, Vi får se hur länge det håller i sig ;).



/B.

2009-10-01 @ 10:18:45
URL: http://babybabbs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Passa dig syran så du inte blir som stor brorsan som var en tun lång chilenito tills 19 års åldern, hehhhe och nu ligger jag inne med 88 kg men visserligen är jag 190 lång..Passa dig, heheheh nej hermana sysskon skääääämtichh-respekt och kärlek- big brother Anton

2009-10-03 @ 03:47:30
Postat av: Antonio

glömde hermana vägde 99 som mest för 11 mån sen hahahaha , blivit mindre fest och 2 dagars jogging på sistone, få se här med hur länge det håller-peas out-respekt och kärlek-big brother Anton

2009-10-03 @ 03:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0