Bilder på lägenheten

God dag!

Jag och mamma har tagit en paus i evighetsprojektet - flyttstädningen. John och Angelica grejar för fullt i vår nya lägenhet i Stockholm, här följer lite bilder:

Vardagsrummet:



Köket aka. kokvrå:


Mitt & Johns sovrum:


Som ni ser så är det ingen "värstinglägenhet" (och inga värstingbilder heller för den delen, haha), utan en vanlig tvåa som dock ligger jäkligt bra till - på Blekingegatan @ Söder i Stockholm. Den är på 55kvm, så den är ändå större än den vi bott i fram tills nu :). Det jag hade velat göra är att måla om väggarna vita och sätta på vit självhäftande plast på de svart/vita kakelplattorna i köket. Det hade gjort så mycket! Men prio ett är förstås att flytta in ;) höhö..

Nej, back to work!
/B

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ska ni bo tre personer i en tvåa? tror du inte att det kommer bli trångt, eller det var ekonomin som fick bestämma.. det är ju trotsallt dyrt att bo i sthlm. vart ska angelica bo? din blogg är super! :)

2010-08-19 @ 21:09:26
Postat av: Babba

SV:

Hej!

Nej, faktiskt är jag inte ett dugg orolig över det. Detta då Angelica endast planerat att bo med oss i tre månader (hennes hårstylistutbildning är på tre månader, sen får vi se hur det blir), plus att hon är iväg och jobbar med modellfotograferna i olika städer varje helg - så då får jag & John lite "egentid" också. Hon ska bo i vardagsrummet! Sen komemr jag ju att tillbringa större delen av dagarna på skola/bibliotek/jobb etc, så vi lever ju inte på varandra ;).



Vad gäller ekonomin så är det ju klart ett stort plus att vi nu delar tre på allt (speciellt med tanke på kostnaderna för flyttfirman som flyttade upp allt från skåne etc), men jag & John planerar att bo kvar här även när/om Angelica flyttar ut, för detta är en hyra vi klarar av :).



Men det ska bli grymt kul att bo med min pojkvän OCH en av mina bästa kompisar! Jag & Angelica älskar dessutom att baka och hålla rent, så vi kommer nog trivas bra =).



/B

2010-08-19 @ 23:01:59
URL: http://babybabbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh, en tvåa på 55 kvadrat på söder är inte illa för att vara Stockholm. Är det köplägenhet eller? Kul att flytta, så härligt att få packa ner och packa upp alla grejer och få en chans att göra sig av med gammalt skräp man samlat på sig =)

2010-08-21 @ 10:43:03
URL: http://fridasofia.se/blogg
Postat av: Babba

Re: ja vi är riktgt nöjda över att vi lyckats få tag på

En lgh överhuvudtaget :P. Nej det är en hyreslägenhet :).



/B

2010-08-21 @ 11:42:11
URL: http://Babybabbs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0