Årets Glasstest a la BabyBabbs

God dag!

Idag bjöd Elin (med skolans pengar) på massa glass :D. Det var dags för det stora GLASSTESTET'09! Här följer de provade glassarna med mitt omdöme:

- Caramel från Bella Italiana (kulglass)
  God, krämig glass som smakade äkta. Kvalitetsglass!
  Betyg: 4/5


- Ben & Jerry's kak-glass från GB (typ sandwich-glass)
  Otroligt god och unik glass! Ben & Jerry glass mellan två smakrika cookies
  - underbar kombination. Smakrik!
  Betyg: 5/5


- Marshmellow/kola från Ottos glass (kulglass)
  God, men på tok för söt och "konstgjorda" smaker för mitt tycke.
  Betyg: 3/5


- Hallon/lakrits från Engeholms Glass (isglass på pinne)
  Väldigt god och frisk för att vara isglass. Hade dock föredragit mer hallon.
  Betyg: 3,5/5


- Magnum Temptaion chocolate från GB (pinnglass)
  Delikat! Krämig chokladglass, som smakar chokladmousse, med crispiga
  chokladbitar täckt av ett tjockt lager mörkchoklad. Ge mig MER!
  Betyg: 5/5


- Nogger mint från GB (pinnglass)
  God, men inget wow. Mkt mint. Hade inte skadat med mer chokladsmak.
  Betyg: 3/5


- Mc'Flurry Marrängswiss från McDonald's (mjukglass)
  Den mest prisvärda glassen! Lätt att få tag på, god med små crispiga marränger!
  Betyg: 4/5


- Ice Age Lemon från GB (isglass på pinne)
  Frisk isglass med mycket citron/lime smak. Perfekt på stranden!
  3,5/5


Glasspatrullen:

Tigran, Radell, Jag, Dionis, Sophie

"Bäst i test" enligt mig:
1. Ben & Jerrys Wich från GB (till kak-älskaren)
2. Magnum Temptation Cocolate (till choklad-älskaren)

Gott gott. Hej så länge!
/B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0