Cookies recept

...Jag har just bakat chocolate chips cookies :)


Recept:
120g rumstempererat smör
100g blockchoklad
1dl råsocker
1 ägg
1,5dl vetemjöl
0,5dl havegryn
0,5tsk bakpulver

Gör så här:
1. Vispa smör + råsocker krämigt
2. Tillsätt ägget och därefter mjöl + havregryn + bakpulver
3. Hacka chokladen och rör i den i smeten
4. Rulla in smeten i plastpolie i en ca 20cm lång cylinder.
5. Frys in 30 min.
6. Skär ca 1cm tjocka skivor och grädda i 180grader, 10min.

Mycket goda spröda kakor, som inte är alltför söta då man använder råsocker istället för vanligt socker. Perfekt att ha hemma i kakburken för att stilla sötsuget ;).

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag saknar min lillevan och min lillevans mat & kakor, jag lever pa pasta :(

2010-03-01 @ 11:37:44
URL: http://lillevan.blogg.se/
Postat av: emmy

Nu ska jag baka chocolate cookies alá babba! :D

2010-03-06 @ 13:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0