Recept på Dumlekakor

God morgon!

Vaknade upp med feber... suck! Men planen är att jag ska knarka alvedon hela morgonen, för att sen luncha med Tim kl 12 och slutligen jobba kl 14-18. Kvällen..?

Igår bakade jag förresten Dumlekakor - syndigt gott.

Recept på Dumlekakor:
(24st dumlekakor)
- 200g margarin
- 3dl mjöl
- 1dl socker
- 1tsk bakpulver
- 24st aluminiumformar
- 36st dumlekolor
- 24st noblesse

Gör så här:
Blanda margarin + mjöl + socker + bakpulver till en deg. Låt stå kall i ca 30min. Fördela degen i aluminumformarna och tryck sedan i 1,5 dumlekola i varje. Grädda i 10min (200 grader). När kakorna gräddat färdigt lägger du på ett noblesse på vardera, medan de fortfarande är varma så att chokladen smälter. Låt kallna i kylen!

Kommentarer
Postat av: Elin

svar på fråga; Hej Babba! Varför jag bytte från devote.se till blogg.se, var nog för att jag ville ha lite förändring i bloggen. Sen visste jag på ett ungefär hur jag ville att det skulle se ut här, så jag hade fina vänner som hjälpte mig med designen osv.:)



sv; Vad kul att du gillar det, galet snyggt! bustier-H&M, linne-monki & cykelshorts-bikbok.



Kram!

2010-03-31 @ 12:37:19
URL: http://elinelife.blogg.se/
Postat av: dlc

ser gott ut ;D

2010-03-31 @ 15:18:43
URL: http://bbebot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0